O B2B obecně

Business-to-business (B2B)  je označení pro obchodní vztahy mezi obchodními společnostmi. Významným rysem modelu B2B je větší důraz na logistiku a zajištění samotného obchodu, oproti důrazu na získání zákazníka, jako je tomu v případě obchodů B2C.

Základním stavebním prvkem každé B2B aplikace je databáze, do níž může odběratel přistupovat prostřednictvím internetu a může se seznamovat s nabídkou dodavatele nebo sám zadávat nabídky.

Specifika B2B obchodování

  • opakované a hromadné nákupy
  • nákup na fakturu
  • potřeba většího počtu dokladů – objednávky, faktury, dodací listy apod.
  • unikátní přístupové údaje do aplikace (e-shopu) pro každého zákazníka
  • prodej zboží do zahraničí

B2B – dealerský a objednávkový systém

Webová aplikace s implementovaným responzivním designem pro obchodní zástupce i odběratele. Aktuální přehled všech objednávek a faktur, včetně nezaplacených. Obchodní zástupci mohou dělat objednávky přímo u zákazníka. Možnost zpracovávat neomezený počet komisních skladů. Obousměrná automatická synchronizace s informačním systémem HELIOS Orange.
Systém má minimalistický moderní vzhled zaměřený na rychlost a přehlednost.

Objednávkový systém pro odběratele

  • Přehled svých poboček.
  • Vytváření objednávek pro své pobočky.
  • Přehled objednávek a faktur členěných podle poboček.

Dealerský systém pro obchodní zástupce

  • Přehled svých odběratelů a jejich poboček.
  • Vytváření objednávek přímo u odběratele jeho jménem.
  • Přehled objednávek a faktur podle jednotlivých odběratelů.
  • Přehled všech obchodním zástupcem vytvořených objednávek a faktur.

Komisní prodej

  • Možnost zpracovávat neomezený počet komisních skladů.
  • Každá pobočka odběratele může mít přiřazený vlastní komisní sklad.
b2b-pc-tablet-mobil
Obecné vlastnosti systému
  • Webová aplikace s implementovaným responsivním designem – optimalizováno pro všechny druhy zařízení (desktopy, notebooky, tablety i mobily)
  • Obousměrná automatická synchronizace s informačním systémem HELIOS Orange
  • K evidenci objednávek z webu aplikace využívá volitelně modul Došlé objednávky nebo Expediční příkazy
  • Systém využívá všech možností cenotvorby z informačního systému HELIOS – oceňování zboží funguje úplně stejně jako v informačním systému a to včetně nabídkových ceníků!
  • Podpora libovolného počtu měn
  • Podpora jazykových mutací – čeština a angličtina
  • Možnost přidání dalšího jazyka formou přeložení textového souboru, kde jsou centralizovány všechny texty
  • Rozdělení katalogu zboží do stromového přehledu kategorií, přičemž lze definovat práva pro jednotlivé kategorie – každému odběrateli lze nadefinovat, které kategorie (a samozřejmě zboží v nich) může zobrazovat a které ne
  • Pro automatické odeslání e-mailových notifikací při založení nové objednávky se využívá číselníku
  • Texty pro email a do přílohy se připojí došlá objednávka vygenerovaná z  informačního systému HELIOS Orange (dle standardního vybraného tiskového formuláře) jako PDF (nebo jiný předdefinovaný formát podporovaný Heliosem), což umožňuje velice jednoduše měnit podobu emailu i přílohy přímo uživatelem
  • Možnost odeslání e-mailu přímo z informačního systému HELIOS Orange pro označené uživatele B2B systému (např. hromadné odesílání obchodních sdělení vybraným skupinám odběratelů)
  • Administrace systému je plně integrována do informačního systému HELIOS Orange – uživatel se nemusí učit ovládat žádnou další aplikaci a nepotřebuje nové přihlašovací údaje, vše se jednoduše ovládá z jednoho místa v informačním systému.
  • Definice uživatelských práv – vybrané a citlivé funkce (např. možnost změnit cenu v objednávce) jsou omezeny uživatelskými právy
  • Systém uživatelských práv je velmi jednoduše rozšiřitelný o další možnosti
Přínosy systému
  • Eliminace chyb při zpracování objednávek
  • Snížení nákladů a administrativní zátěže
  • Zrychlení objednávkového procesu
  • Moderní způsob komunikace se zákazníkem
  • Automatizace činností jako je zápis do seznamu objednávek, kontrola zboží na skladě, vystavování dokladů atd.
Možnosti konfigurace
  • Definice globální řady (společné pro celou firmu) pro Došlé objednávky / Expediční příkazy, do kterých se budou zakládat prodejní objednávky nebo objednávky pro doplnění a vyúčtování komise
  • Přednastavená řada pro Došlé objednávky / Expediční příkazy pro konkrétního uživatele – každý uživatel může mít nastavenu svou řadu pro Došlé objednávky
  • Definice hlavního skladu kam se mají zakládat prodejní objednávky
  • Definice hlavní měny, ve které se má zboží prodávat
  • Definice SMTP serveru pro odesílání e-mailových notifikací, včetně možnosti nastavení adresáta kopie nebo skryté kopie
Náhled B2B systému
Napište nám

Rychlý kontakt pro Vaše dotazy.

Not readable? Change text. captcha txt